DEVRİM ERBİL'DE ÖZ'ÜN RİTMİ: T/ÖZ
Kavramın zihinde, nesnesinin ise zihnin dışında yer alması, kavramlar ile imledikleri
arasında tam bir örtüşme olmasını önler. Yaşamı zihnimize düşürmeye yönelik her girişim,
çaresiz yenik bir tasarıdır. Varoluş gereği yaşamı tam olarak kavrayamayız. Kavranılamayanı
dile getiremeyiz; fakat resmedebilir miyiz?
Erbil’in resimleri, bu soruyu olumlu yanıtlar. Ressam, yaşamın kavrayamadığımız öz’ünde,
kendisini duyularımızdan gizleyen bir görünmeyenin var olduğu kanısındadır: r i t i m.
Günlük yaşamda kendisini gözlere kapatan öz’ün ritmi, Erbil’in resmiyle birlikte görsel bir
dile tercüme edilir. Görüngüler dünyasında görüntüsü olmayan ritim, Erbil’in aşkın
betimlemesinde görüntü haline gelir ve izleyicilerin ortak aklı bunu tanır. İzleyici, kendisinde
var olduğunu bilmediği yepyeni bir alana açılır. Bu ritim dünyasında her şey hem
olabildiğince yabancı hem de şaşırtıcı derecede tanıdıktır. Erbil dışarıyı, her insanda içkin
olarak bulunan a priori diyarından yola çıkarak betimlemiştir. Bu nedenle Erbil’in resim
malzemeleri fırça, boya ve tuval kadar, ortak duygular, ortak akıl ve ortak tindir.
Kavramın zihinde, nesnesinin ise zihnin dışında yer alması, kavramlar ile imledikleri
arasında tam bir örtüşme olmasını önler. Yaşamı zihnimize düşürmeye yönelik her girişim,
çaresiz yenik bir tasarıdır. Varoluş gereği yaşamı tam olarak kavrayamayız. Kavranılamayanı
dile getiremeyiz; fakat resmedebilir miyiz?
Erbil’in resimleri, bu soruyu olumlu yanıtlar. Ressam, yaşamın kavrayamadığımız öz’ünde,
kendisini duyularımızdan gizleyen bir görünmeyenin var olduğu kanısındadır: r i t i m.
Günlük yaşamda kendisini gözlere kapatan öz’ün ritmi, Erbil’in resmiyle birlikte görsel bir
dile tercüme edilir. Görüngüler dünyasında görüntüsü olmayan ritim, Erbil’in aşkın
betimlemesinde görüntü haline gelir ve izleyicilerin ortak aklı bunu tanır. İzleyici, kendisinde
var olduğunu bilmediği yepyeni bir alana açılır. Bu ritim dünyasında her şey hem
olabildiğince yabancı hem de şaşırtıcı derecede tanıdıktır. Erbil dışarıyı, her insanda içkin
olarak bulunan a priori diyarından yola çıkarak betimlemiştir. Bu nedenle Erbil’in resim
malzemeleri fırça, boya ve tuval kadar, ortak duygular, ortak akıl ve ortak tindir.